Saturday 20 April 2013

Antara propa dan skema

Assalamualaikum dan hai..

ehsan pakcik google
Taktau la..apa kena mengena dengan hati yang terbakar tuh..saja nak eksyen da..

Bunyi loceng kebakaran nih tak henti2 dari td..memang ada kes kebakaran ke saja nak buat bunyi loceng tuh..aduh bingit..huhu

Tapi kalau kat sekolah la kan..baru je bunyi pertama loceng..kringgggg..semua orang dah pakat lari..dah berkumpul kat tengah padang.

Tapi apa yang aku lihat sekarang nih tak sama dengan apa yang aku alami tak lama dulu..Semua orang relax buat kerja masing-masing. Siyes termasuk aku..relax dok menaip blog..Hahaha

Alkisah..

Ada kebakaran yang sedang berlaku di tingkat atas..Tapi orang kat tingkat bawah nih buat dek je macam tak ada apa2 yang berlaku.. Jadi orang kat blok nih mati rentung la kan..Sebab tak bertindak apa2 pun..oh poyo.

Tuh apa yang aku belajar kat sekolah dulu la..

Kalau la..

Sebenarnya bukan ada kebakaran pun, just saja2 nak bunyi..Loceng tuh tak berapa betul..Orang yang macam skema ni mean ikut peraturan la katakan..terus lari tak fikir apa2 dah. tercongok sorang2 kat tengah padang. Apa yang korang fikir?

Poyo itu semua.

Macam mana lak kalau orang yang propa ja lebih..Kebakaran, help help..Tapi tak ada apa yang berlaku pun..Apa yang korang fikir?

Gedik?

p/s: Aku lari bila orang ramai2 lari..Lari macam usop wilcha..ge ge ge. Berkumpul di tengah padang, berbaris kira orang. Oke. cukup. Skema ka propa?

No comments:

Post a Comment