Sunday 16 June 2013

Hala tuju & arah tujuan perkara yang sama?

Assalamualaikum dan hai..

dah lama sangat tak update blog nih..
rasa2 blog nih macam nyawa2 ikan da..nak kata bernyawa tak..nak kata hidup pon tak..
eh mcm sama makna..huhuhu..

oke..abaikan..

sekarang..sngt bz dengan final project..dengan tesis lg.arghh tension2..
tp sedar tak sedar..dah 4 thn berlalu..tinggal berapa hari lg je nak tamat pengajian..

tak sangka..siyes..rasa mcm baru lg..rasa mcm cepatnya nak habis belajar..
tp dulu..time 2nd year..rasa lambat sngt nak habis..sekarang bila dah last year..wahh..mcm2 ade dlm kepala nih..

apa yg aku nak buat lepas habis belajar nih..mean..bukan goyang kaki oke..
juz..
apa hala tuju aku sebenarnya..

matlamat yg aku nmpk skrg..
cr keje..dapat gaji..bayar hutang berlambak2 nih..

tp nak gak hantar bapak aku g umrah dgn duit gaji aku kan..juz..
bukan senang sebenarnya nak cr hala tujuan dlm hidup nih..
tak semudah tu..cr keje..dpt keje..keje..bhenti keje..haha

ekceli..de lec aku sorg nih..persoalkan..apa yg dia dpt sepanjang hidup nih..
dr situ..aku mula fikir..
sebenarnya apa arah tujuan aku dgn sambung belajar dan belajar lg..

apa..tak cukup ke dgn ilmu yg aku dpt dulu..ye aku tau..selagi kita boleh belajar..kita belajar..
tp bermakna ke dgn pangkat2, nama..

org kata..aku muda..tak faham apa perasaan dorg yg dah lama makan asam garam nih..

aku juz..

apa..

p/s: apakah hala tuju dan arah tujuan perkara yg berbeza? arghh..

No comments:

Post a Comment