Monday 31 December 2012

Perasaan mengatasi keinginan

Assalamualaikum dan hai..

Dah lama tak update blog nih semenjak bz dgn life kat opis yang sume kelam kelibut bila nak masuk tahun baru..

Yeay tahun 2013 tau..Selamat tinggal tahun 2012..sebentar saja lagi..Lebih kurang tiga jam je lagi..Bukan tak sabar tetapi nak sangat jangan la masa cepat berlalu..

2013
Sumber : pakcik google

Aku pasti yang pada malam tahun baru nih mesti ramai orang berpusu - pusu keluar menyambut tahun baru di luar..Mungkin di dataran merdeka yang dibanjiri ribuan manusia..

Arghh penat..penat..penat. Baru je balik dari dataran merdeka, demi tugasan..walaupun cuma krew di belakang tabir pun sudah puas hati tau..Gile ramai orang..Macam semut je tengok..Eh jangan lupa support Podium oke. hehehe

Jangan lupa datang beramai - ramai oke.


Siyes aku cakap, aku tak pernah sambut tahun baru di luar. Selalu di rumah, aku hanya sambut dengan menonton tv bersama bapak, tepat pukul 12 tgh malam, bunyi mercun berdentum - dentum menandakan hari baru dah masuk..

Time tuh la line bz nak mampus, nak msg pun asyik msg sending fail je..memang menyakitkan hati..

Tapi bila aku berada di situasi sebenar, live..sume yang aku nak berada di depan mata..secara automatiknya..Arghh nih ke apa yang aku nak?

Jujur aku cakap, aku nak sekali meraikan tahun baru di luar, bukan berada di depan tv sambil melayan konsert2..bukan.. Aku nak rasa..feeling meraikan tahun baru bersama - sama kawan, lepak - lepak, layan konsert sama - sama..tapi bila aku berada di situasi macam tu..Aku tak nak!

Tipu la kalau aku tak nak, tapi aku seakan culture shock tengok keadaan di dataran merdeka tadi..Hahaha..aku memang jakun. Puas, puas aku meneliti..Ada yang sebaya, ada yang muda, malahan baya sekolah rendah pon ada, yang lebih tua pon ada..Dan semestinya, KL nih macam sebuah negara yang asing yang penuh dengan muatan warga asing..

Dan aku yakin, apa yang aku impikan selama ini bukan apa yang aku inginkan..Yeah aku bukan seorang anti sosial, aku keluar lepak, berjalan - jalan tanpa arah tujuan..itu aku. Hahaha, tapi untuk meraikan sambutan tahun baru di luar, yang aku dapat ofer free..confirm aku tolak.

Bukan jiwa aku. Aku tak sesuai berada di dalam kelompok semut - semut..Hahaha..

Syukur aku berada di jeriji tingkap bagi hematku, aku lebih selamat berada di sini, jauh hiruk pikuk kota yang merayakan tahun baru 2013..Jauh dengan kerenah mereka..Hahaha

p/s: Tum tum tum..Aku..kau..kita berbeza.

No comments:

Post a Comment